Kort voor de middag keken de bewoners van Thisnes toe hoe Spads van het 2de Smaldeel oefenden, toen één van de toestellen naar omlaag dook. De Spad N°13 van adjdant Lazet kwam tegen een boom terecht. De piloot kwam er ongedeerd vanaf.
Sergeant Martin, komende van Goetsenhoven, crashte met zijn toestel op de piste van Gosselies. Het vliegtuig was helemaal vernield, de piloot was licht gewond aan het been.
Waarschijnlijk lag een kortsluiting in de radio van de Spad O-21 aan de oorzaak van een brand, net op het moment dat het toestel bijgetankt werd. De brandweer slaagde er nog net in het toestel uit de hangar te trekken, waar nog een vijftiental andere vliegtuigen stonden.
Als voorbereiding op de meeting te Bierset van 25 mei werd er druk geoefend. Twee DH 9's vlogen opeen hoogte van 400 meter zo dicht naast elkaar dat ze in elkaar verstrengeld geraakten. Enkele seconden later wrikten beide piloten zich uit elkaar. Sergeant Verdin landde zonder schade, maar de D-21 van adjudant Dubroux vloog tegen een schouw aan. Maar ook deze piloot kwam er zonder kleerscheuren vanaf.
Sergeant Vanlerberghe en zijn waarnemer luitenant Esmane moesten naar het hospitaal van Leuven gevoerd worden nadat hun DH 9 (D-47 of D-88) tijdens een scheervlucht over de piste tegen de grond sloeg.
Een DH 9, bestuurd door sergeant vlieger Labhaye, sloeg langsheen de steenweg te Kortessem, in het park van kasteeld de Fauconval, in de bomen (nu gemeentelijk domein in het centrum van Kortessem). Sergeant Labhaye, een inwoner van de gemeente, had een dubbele schedelbreuk, zijn waarnemer luitenant Van Dieren hield er eveneens meerdere breuken aan over.