In 1923 schreef Sabena het lastenboek uit voor de aankoop van een driemotorig toestel dat ingezet kon worden op de Europese en koloniale lijnen. De keuze was snel gemaakt - de Britse firma Handley Page kreeg de opdracht voor de levering van de W8. Op 25 april 1924 werd de eerste machine op het vliegveld Cricklewood aan de Belgische klant geleverd.
In juli van dat jaar werd het toestel op de nieuwe lijn Rotterdam-Brussel-Bazel (Zwitzerland) ingezet.
Handley Page W8c
In het Belgisch civiel luchtvaartregister ingeschreven:
O-BAHG/OO-AHG
O- BAHJ/OO-AHJ
O- BAHK/OO-AHK
O- BAHL/OO-AHL
O- BAHM/OO-AHM
Handley page W8e
In het Belgisch civiel luchtvaartregister ingeschreven:
OO-AHG
Handley Page W8f
In het Belgisch civiel luchtvaartregister ingeschreven:
O-BAHN
OO-AHN
O- BAHO
OO-AHO
O-BAHP
OO-AHP
O- BAHQ
OO-AHQ
O-BAHR
OO-AHR
O- BAHS
OO-AHS
O-BAHT
OO-AHT
O- BAHU
OO-AHU
O- BAHY
OO-AHY
O- BAHZ
OO-AHZ